Ogłoszenie


ZSSF 16.02.10 godz. 21.00 Mecz LIGOWY!!!

Patrz w dziale Klan ZSSF/Liga 4v4.

#1 2010-02-05 10:15:45

 Arek K.

[Global Admin]

8616555
Call me!
Skąd: Sląsk
Zarejestrowany: 2010-02-02
Posty: 78
Punktów :   
WWW

MetaMod - Co to ?

Wstęp

MetaMod jest dodatkiem do serwerów HLDS, dzieki któremu mozemy doistalować jeszcze inne dodatki, unikająć podmiany plików głównych moda w grze (chodzi o np.: mp.dll).
Dzięki niemu możmey dodać takie dodatki do serwera jak:

AMX Mod
AMX Mod X
HLGuard
SoundCheck
WWCL
StatsMe (nie wspierane)
ClanMod (nie wspierane)
PODBot mm (boty do gry)

oraz jeszcze parę innych
Aktualnie istnieją dwa projekt - MetaMod oraz MetaMod-P. Ten drugi napisany został w czasie kiedy Valve wprowadziło ważne zmiany do gier i wymagana była aktualizacja MetaMod-a, a oficjalna strona nie dawała życia. Aktualnie w wersji 1.19 oba projekty wykonują to samo. MetaMod-P jest trochę lepiej zoptymalizowany.
Opis na tej stronie jest właściwie do zastosowania w każdej wersji MetaMod-a albo MetaMod-P zaczynając od MetaMod-a 1.17.3 włącznie.




Różnice


MetaMod jest rozwijany przez kodera o pseudonimie willday. Aktualnie wersja 1.19 pojawiła się po MetaMod-P i jest ulepszona niż MetaMod-P, między innymi jest rekomendowana dla użytkówników korzystających z PODBota.
MetaMod-P jest ulepszoną wersją Metamod'a. Posiada funkcję dynamicznego linkowania obiektów i wykrywania modu, posiada kilkanaście innych ulepszeń, które pozwalają mu na pracę z przyszłymi aktualizacjami silnika Half-Life oraz pojawiających się nowych modów. Metamod-P jest rozwijany przez kodera o pseudonimie hullu, evilspy (Jussi Kivilinna).
Co jest takiego specjalnego w MetaMod-P?

Statycznie przypisane linki do obiektów zostały zastąpione dynamicznymi linkami - dzięki temu nie trzeba aktualizować MetaMod-P jak wychodzą nowe wersje tego samego moda.
Dodatkowe miejsca na funkcje silnika, przeznaczone na przyszłe aktualizacje silnika Half-Life (raczej mało prawdopodobne bo Valve jest bardziej zainteresowane w Source). Żeby MetaMod-P się zeaktualizował, Valve musiałoby odać ekstra 128 nowych funkcji do silnika Half-Life, a to jest masa.
Automatycznie wykrywa gamedll dla niezanych/nowych modów, dzięki czemu nie musisz używać metamod-config aby zmusić metamod'a do działania z tymi pluginami.
Z powodu powyższych zmian nie musisz aktualizować MetaMod-P gdyby wyszły nowe wersje modów gry Half-Life.
Lepsza wydajność - niższe użycie CPU, niż oryginalnego MetaMod'a.
Niestety nie posaida paru ulepszeń jakie ma MetaMod 1.19, który pojawił się po MetaMod-P, i brakuje mu kilku funkcji porawionych dla CS 1.5, i nie nadaje się zbytnio właśnie do CS 1.5 (szczególnie z botami).

Źródło hlds.pl


www.zssf.blox.pl
www.zssf.pun.pl
( Zareklamuj nasza stronke na innych forach ! )

Offline

 

#2 2010-02-05 22:19:11

 bez perspektyw ^

Moderator

7686238
Skąd: Pyskowice
Zarejestrowany: 2010-02-02
Posty: 60
Punktów :   

Re: MetaMod - Co to ?

dzięki że opisałeś. W jakimś stopniu coś się w głowie rozjaśniło :d

Offline

 

Global AdminAdminGlobal Moderator Moderator

To forum odwiedzono już razy.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plsavo ligacs