Wstęp
MetaMod jest dodatkiem do serwerów HLDS, dzieki któremu mozemy doistalować jeszcze inne dodatki, unikająć podmiany plików głównych moda w grze (chodzi o np.: mp.dll). Dzięki niemu możmey dodać takie dodatki do serwera jak:
AMX Mod AMX Mod X HLGuard SoundCheck WWCL StatsMe (nie wspierane) ClanMod (nie wspierane) PODBot mm (boty do gry)
oraz jeszcze parę innych Aktualnie istnieją dwa projekt - MetaMod oraz MetaMod-P. Ten drugi napisany został w czasie kiedy Valve wprowadziło ważne zmiany do gier i wymagana była aktualizacja MetaMod-a, a oficjalna strona nie dawała życia. Aktualnie w wersji 1.19 oba projekty wykonują to samo. MetaMod-P jest trochę lepiej zoptymalizowany. Opis na tej stronie jest właściwie do zastosowania w każdej wersji MetaMod-a albo MetaMod-P zaczynając od MetaMod-a 1.17.3 włącznie.
Różnice
MetaMod jest rozwijany przez kodera o pseudonimie willday. Aktualnie wersja 1.19 pojawiła się po MetaMod-P i jest ulepszona niż MetaMod-P, między innymi jest rekomendowana dla użytkówników korzystających z PODBota. MetaMod-P jest ulepszoną wersją Metamod'a. Posiada funkcję dynamicznego linkowania obiektów i wykrywania modu, posiada kilkanaście innych ulepszeń, które pozwalają mu na pracę z przyszłymi aktualizacjami silnika Half-Life oraz pojawiających się nowych modów. Metamod-P jest rozwijany przez kodera o pseudonimie hullu, evilspy (Jussi Kivilinna). Co jest takiego specjalnego w MetaMod-P?
Statycznie przypisane linki do obiektów zostały zastąpione dynamicznymi linkami - dzięki temu nie trzeba aktualizować MetaMod-P jak wychodzą nowe wersje tego samego moda. Dodatkowe miejsca na funkcje silnika, przeznaczone na przyszłe aktualizacje silnika Half-Life (raczej mało prawdopodobne bo Valve jest bardziej zainteresowane w Source). Żeby MetaMod-P się zeaktualizował, Valve musiałoby odać ekstra 128 nowych funkcji do silnika Half-Life, a to jest masa. Automatycznie wykrywa gamedll dla niezanych/nowych modów, dzięki czemu nie musisz używać metamod-config aby zmusić metamod'a do działania z tymi pluginami. Z powodu powyższych zmian nie musisz aktualizować MetaMod-P gdyby wyszły nowe wersje modów gry Half-Life. Lepsza wydajność - niższe użycie CPU, niż oryginalnego MetaMod'a. Niestety nie posaida paru ulepszeń jakie ma MetaMod 1.19, który pojawił się po MetaMod-P, i brakuje mu kilku funkcji porawionych dla CS 1.5, i nie nadaje się zbytnio właśnie do CS 1.5 (szczególnie z botami).
Źródło hlds.pl
|